page kunci locker

Monday, October 17, 2011

soalan dari peminta sedekah..

Assalamualaikum

Sedang dalam kelaparan seorang peminta sedekah berjalan menuju ke sebuah kedai makan dengan sebuah bekas kecil untuk meminta sedekah kepada pelanggan yang sedang khusyuk makan sambil berkata " encik, minta sedekah sikit.. Saya lapar.. "

Sebagai seorang yang bernasib baik dan pelanggan yang sedang makan itu, apakah yang akan anda lakukan apabila peminta sedekah itu menghampiri anda???

Sila jawab sekiranya anda seorang yang perihatin  ^_^
p/s : adakah anda seorang yang baik hati atau kejam?? sila jujur dibahagian komen :)

Maaf Sekiranya Entri Hari Ini Kurang Menarik Dan Maaf Juga Sekiranya Ada Terkasar Bahasa Yang digunakan ^_^

23 orang doakan kunci locker berjaya:

FarezaRozain said...

InsyaAllah , kalao ada rezeki lebih tyme tu , beli kan mknn utk dye . kalao tgh sengkek , bg je ape yang ade . layanan yg baik pon satu sedekah :)

Rosalia said...

kalau sy tgh byk dwet sy belanja mkn :D hahah kalau tak bgla sikit duit kt org tu. baik tak? hihi

afzalsukasuki said...

ajak dia makan sekali :)

sis92 said...

kalau ada duit dan peminta sedekah itu benar2 tiada keupayaan atau org tua sis bagi.
tapi klau dia msih muda dan boleh bjalan nampak biasa atau snang ckp macam tipu2 sis jalan terus ..
bukan kita taknak sedekah, tapi kebanyakan sekarang ni penipu..budak2 kecik pun dah ramai macam tu sekarang..takut ia sindiket..

mika edora . said...

Bagi saye sedekah sahaja la . Orang susah kite menolong , walaupun tak seberapa .

Mohd Firdaus said...

bagi je duit tanpa rasa was2..

Mimi Nur Farahin Hassan said...

baik bagi makanan je..kalau bagi duit kt dia..mana tau dia ni mgse kne pkse mngemis kew..so msti la dia x kn dpt duit tu kn..so baik bg mkanan..sdh tntu dia ley mkn.. =)

Eyda Syahida said...

bagi makanan kat dye.. mcm yang MIMI ckp.. tkot kalo bg duit, dye wat bnde laen plak kan... huhuh ;)

Miss Eiza said...

ajak join makan skali sambil sembang2 ...hehehehe

bLue bIstrO said...

InsyaAllah saya akan tolong...siapa tahu hari ini dia memerlukan bantuan dan tak mustahil jika suatu hari nanti saya pula yang memerlukan bantuan daripada dia...

Cik Tetra said...

sy akan kasi belikan makanan.. ataupun kasi duit kat pak cik tuh.. :)

Pendamba Mawar said...

law ada bajet hulur duit je suh dia beli lain.:)

EmpayarUtama said...

Memang selalu jumpa, lebih sepuluh kali dah dan aku ajak diorang gi makan. Tapi tak pernah satu pun duduk makan. Gamaknya bukan lapar nak makan le tu. Hampeh tul

azza hana said...

azza bukan bagi macam tu je walaupun kesian sebab kadang2 ada yang main tipu je,berlakon..serik..=(

RinsyaRyc said...

kalau aku, aku bagi duit aje.. sbb kesian..


--->tak buat entri sal lelaki sbb tak faham lelaki.

AcidFlynN Wraith said...

kalau datang mintak, memang bagi pon. niat ikhlas nak tolong. tapi kalau dia tipu, tu antara dia dengan Tuhan je la yang nak menjawab nanti. heheheh

Eida Arina said...

insyaALLAH kalau masa tu saya masih ada duit ke mknn ke saya akn kasi...xkan nk biarkan insan yg lemah terkapai-kapai cri rezeki sendirian... :)

kalau rajin...joinlah ini segmen :)

http://anisaida97-hidupkuduniaku.blogspot.com/2011/10/segmen-eida-arina-jom-berkenalan.html

Touya K II said...

kalau aku , aku bagi jer . Tapi tak banyak arrr . Cukup untuk satu hidangan .

+cik sha+ said...

ksi jw..kta daa bleyh mkn kn??so why not if kta kasi sket dwet untox dy..e2 xmerugikn..

ieyza afieyna said...

jujur klo sye yg pelnggan tgh mkn tu, sye akan order nasi ,lauk dan air bgi org tu mkn.. lbih baik bgi die mkn dari bgi duit sebb kdg2 tkut dorg salah gune kn @ tipu2 je.. hee

shida'R said...

mgkin bantu mgkin x sbb skg kn dah bnyk pminta sdekah yg mnyamar kn :)

Azmi Khan said...

tgk keadaan die la....
klu sihat dan boleh bekerja baik sekolahkan die dlu br bg....
sbb Allah tak suka org yg suka meminta2.....
lgpun kebykkan peminta sedekah sekarang nie penipu.
sy klu tgk org tu sihat dan boleh bekerja sy tak bg......

fiza nurani said...

Alhamdulillah, masih ada lagi manusia seperti anda semua, alangkah mulianya hati-hati anda semua .. teruskan....