page kunci locker

Friday, July 22, 2011

cara memegang alat tulis dengan betul..

Assalamualaikum

hah.. arini nak bagi ilmu sikit la dekat ampa semua.. siapa nak ilmu?? sila angkat kening.. hahahah... ok2.. merepek pula.. apa yang aku nak kongsi ialah apa yang ada pada tajuk tu.. heheh.. ye.. cara memegang alat tulis untuk menulis / mewarna / menconteng dan sebagainya dengan betul.. hahaha..

ni cikgu BM ni nak tengok betul tak cara kau orang semua pegang pensel.. hehehe..

caranya adalah :

1.   gunakan ibu jari dan jari telunjuk.
2.   kemudian dua2 jari itu disokong pula dengan jari tengah (jari hantu)
3.   jarak jari hendaklah lebih kurang 3cm dari hujung mata pensel.

contoh :

~ehsan pak google~

cara yang betul cam gambar atas ni ye murid2 sekalian.. hahahah

cara salah, contoh :
~ ehsan pak google ~

hah.. atas ni cara salah.. contoh jek ye.. kalau sesiapa yang pegang alat tulis tak sama macam cara yang betul di atas tu.. salah la tu.. something wrong some were.. hahaha.. baek betulkan cepat.. hihi.. bak kata cerita p. ramlee.. cikgu mati sebelum sempat habis belajar... hahahah.. tak pun bak kata pensyarah aku.. cikgu ajar.. dia kurang ajar... wakakakka... giler kejam.. jangan marah ye siapa yang ada masalah pegang alat tulis.. muahahahaha...

renung2kan dan selamat beramal ^_^

Maaf Sekiranya Entri Hari Ini Kurang Menarik Dan Maaf Juga Sekiranya Ada Terkasar Bahasa Yang digunakan ^_^

22 orang doakan kunci locker berjaya:

Nadya O'Conner said...

nad pegang pen lain..hehe..:)

new entry :: T-Shirt Sahabat Blogger Arrived

kunci locker said...

nadya o'cooner : hahaha...yeke??hah..kne btulkn cre pegang tu cpt2...hahaha

kunci locker said...

wan_cikgumuzik : hahaha...ni mst cre ko pgg pn tak btl...hahaha

Syarifah Ashikin said...

akak pengang pensel cara di atas tu.. bagus2 entry ni.. tngh boring xde idea nak tulis blog.. nak terjah blog jer ni..

Faiz said...

ikut keselesaaan juga la kn..=)

kunci locker said...

syarifah ashikin : hahaha...cre diatas??yeke??nk tgok la..tol ke tak...hahahaha

kunci locker said...

faiz : hahaha...mmg la ikut keselesaan...tp cre yg btul adalah cmni..kepentingan pgg cmni adalah...t aku update 1 lg entri...hahaha

kunci locker said...

amir aizat : heheh...thnk...sebenarny bljr bnde ni sem ni...yela...major bm..semua ni nk kne tahu...hahahha

Syarifah Ashikin said...

ye la cara di atas kalau cara yang bawah anak saudara akak.. hahaaha.. :P

kunci locker said...

syarifah ashikin : waahh..yeke??hahah..nk jumpa ank saudara akk tu...laki ke pompuan??kalo laki tak jd...hahaha

Syarifah Ashikin said...

ye la.. anak saudara akak ada 3 org.. 2 prempuan 1 laki.. yg no 1 tu la penggang pensel mcm no2 tu... perempuan la.. gatal ya.. hahahhahah.. ingat tak kat blog akak entry dialog perbualan cik ash dgn fathnin lyana.. dia la...

♥yaya budak suka embun♥ said...

cara aku menulis mmg totally out dgn yg nih
hahahaha
tima kasih cikgu sbb ajar cara menulis yang betul.
hahahaha

Cik Ct said...

huhuw.. cm ne lak kalo ade yg pegang guna kaki??.. salah gak ke??

(dlm kata len, OKU)

hehe.. gurau jee

fairuz said...

bagus betul engkau punye tutorial ni. selame ni aku pegang salah rupenye!! hahahahaa

Syafiq Salim said...

satu tutorial yang mantap !! LOL :D

DewiMushi said...

susah nk ubah cara pegang tangan pgi yg btul :-( ... tlg bagi tips supaya snang pegang pen dgn betul .. its killin me >.< ...

Anonymous said...

susah la nk tukar cara pegang dgn betul .. cara yg aq pegang skg ni x selesa & memenatkn (cara salah) .. locker .. tlg bgi tips spya senang pegang bleh ... T.T