page kunci locker

Friday, June 24, 2011

mayat atas kubah masjid nabawi

Assalamualaikum

  
~ ehsan pak google ~

astagfirullah.. mungkin ramai dah tahu kisah ni.. tapi aku nak kongsi gak.. haha.. aku baru jek sampai IPG ni 4ari yang lalu.. kawan aku sorang ni, opsyen agama Islam.. die pi umrah.. peh !! aku jelez.. jujur cakap aku jelez sebab aku pun nak pi gak.. tapi... tulah.. duit pun tak cukup.. ilmu pun masih lom lengkap.. aku nak belajar dulu ilmu agama sambil kumpul duit.. hehe.. opss.. lari topic lak..

hah, kawan aku ni cite lah pasal masjid nabawi ni.. ada mayat kat atas tu.. aku pun.. apa lagi.. excited nak tahu dan nak tengok.. aku pun cari.. tu hah gambar atas tu..

terkejut aku.. dengar kawan aku cite.. orang kat sana cite kat die.. tapi aku tak nak la cite dalam ni sebab aku pun tak tahu sangat.. kalo salah kang aku dapat dosa sebab sebarkan fitnah.. so.. yang aku nak cakap.. 1 jek la..

mayat orang tu tak boleh dibawa turun jadi orang kat sana buat keputusan kebumikan die kat atas tu jek.. kesalahan die sangat besar hingga Allah hukum die macam tu.. sebagai pengajaran kepada kita semua.. 

kalau nak tahu lebih lanjut kisah orang tu.. korang leh pi tanya sendiri la kat orang2 arab sana tu.. jangan tanya dari orang kita.. takut salah dan fitnah.. dosa tahu.. laenlah kalo orang tu betul2 ada masa kejadian or die kaji betul2.. tu jek la.. salam..

renung2kan dan selamat beramal ^_^

p/s : kat tanah suci janganlah kita buat benda2 yang tak sepatutnya.. alangkan kita kat tempat2 biasa pun dah boleh kena hukuman dari Allah serta-merta.. bayangkan kat tempat suci.. fikir2kanlah.. buat baik dibalas baek walaupun lambat.. buat jahat.. neraka jawabnya..

Maaf Sekiranya Entri Hari Ini Kurang Menarik Dan Maaf Juga Sekiranya Ada Terkasar Bahasa Yang digunakan ^_^

31 orang doakan kunci locker berjaya:

laskar pelangi said...

oooohhh..baru taw...nice infooo cik panda

Unknown said...

Oh my God, sampai tak boleh diturunkan mayat dia?

sYafIk-wAy said...

aku nak like je , tanak komen ko punye entry . erkkk !

Noraien said...

nauzubillah..semoga Allah mengampuni dosa2 nyer..aminn..

kunci locker said...

laskar pelangi : welcom..ni idea dr kwn..kredit kt die sbb die dah pi umrah...jelezny..grrr

I do I need Iman said...

in nak g sane. astgfrullh. ssgguhnya kta dtg daripdaNYA dan kembali pdaNYA

Pendamba Mawar said...

semoga Allah mengampunkan dosanya...

kunci locker said...

azham vosovic : ye..mmg tak boleh diturunkan...

kunci locker said...

syafik-way : ko dah komen dah...hahaha

kunci locker said...

noraien : harap2 mcm tulah..harap2 sblm die meninggal gak die smpt sebut Allah...smoga Allah ampunkn die..amin~~

kunci locker said...

farierahasanz : mmg tkt..aku tgok ase cm nk ngs jek...

kunci locker said...

pendamba mawar : amin~~

fyna ahmad said...

masyaAllah.
yeke...
semoga dosa orang tue diampunakan.
:(



jemput singgah belog fyna.
ada segmen.
senang je.

Anonymous said...

KL..aku da rase...mmg Allah bg bala trus kat Masjid Nabawi...siapkn diri dgn amalan2 sblum pegi sana...aku kena ley tahan la...al-maklumla ilmu xcukup amalan pn xckup...tp aku kna peg bg mnunaikn nazar arwah mama aku utk hantar aku peg Umrah semasa aku sedang koma akibat dr xcdent truk...30% pluang utk idup...& Allah bg aku idup balik atas mukabumiNya...Alhamdulillah...igt ye kekwn...nanti aku postkn mcmne citer die kat aku nyer blog...

kunci locker said...

fyna : wah..segmen..hehe...malu i nk join..hehe

kunci locker said...

takeshi kurosawa : ko koma??masya-Allah...ncb ko dah ok skng...ok3

Anonymous said...

terima kasih ats info ni... semoga allah mengampunkan dosa dia..

kunci locker said...

syarifah ashikin : welcom..juz berkongsi jek...hehe,..ad lg org yg wt entri ni..cr la..hehe

Lya said...

masya'Allah..balasan Allah adalah PASTI!nice entry!

Atiqah Wadiah said...

tanx coz sudi share..smoga m'jadi teladan kpd kita semua

kunci locker said...

nor alya ; ye..balasan Allah sgt2 pasti...

kunci locker said...

atiqah wadiah : welcom..stuju..hehe

AnakPakZohar said...

iktibar untuk semua...

timstarz said...

pernah baca kisah ni,tp dah lupa la plaks.huhu

Unknown said...

jalan2~tbe2 trjumpe incik snior pnye blog :)
huhu.follow incik senior :)

kunci locker said...

nurul hidayati : hah??senior??mksd kamu??

bawal crepe putih said...

tragis bunyik nye,, thanx utk cite nyh, baru tahu, huhu

btw, dah fllow kamu =)

timstarz said...

wan.like aw page biro komunikasi & multimedia 2011/2012.HAHA.

kunci locker said...

emeera asnary : ok2...hehehe