page kunci locker

Thursday, October 13, 2011

babi tetap babi !!

Assalamualaikum

Hai korang semua, pertama sekali maaf la ye tajuk entri ini sangat kasar tetapi ini adalah realiti, betulkan babi itu haram dan tak salah nak sebut babi.. Bukan dosa pun lain la kalau cakap macam ni.. " babi kau ".. Itu barulah namanya mencarut sebab membabikan orang.. Hehehee...

Ok, berbalik pada tajuk kat atas, apa yang aku cuba sampaikan adalah babi itu haram dan tentang carutan manusia memanggil manusia lain dengan panggilan babi.. Pertama sekali aku nak tanya korang semua, korang suka ke orang panggil korang babi? Ofcoz la tak suka kan.. Dah tu kenapa ada segelintir manusia tu suka panggil orang babi tapi bila orang panggil kat dia babi, dia tak suka??

~ ehsan pak google ~

Aku ada seorang kawan ni, dia ni bercakap dengan seorang lagi kawan aku tapi kawan yang sorang lagi tu aku tak berapa kenal la.. Kenal macam tu jek dan satu hari dorang ni mengumpat pasal seorang kawan aku dengan menggunakan gelaran babi kepada orang yang dorang umpat tu.. Patut ke??

Wahai manusia, Allah jadikan kamu semua sebaik-baik dan sesemulia makhluk.. Tapi kenapa korang cakap kat orang lain babi? Ko bagus sangat? Ko cakap orang babi, ko tu apa? Khinzir? Ko tahu babi itu HARAM, benda yang haram tu akan kekal haram sampai bila-bila. Yang ko samakan kawan tu dengan benda haram tu apa pasal? Dah macam ko tu suci sangat, dah la mengumpat satu dosa, kata kat orang babi lak tu.. Satu lagi dosa..

~ ehsan pak google ~

Sia-sia jek la korang pergi cakap dia babi, korang dosa, dia dapat pahala senang-senang jek.. Kalau tak suka jangan nak cakap kat orang tu babi..! Sebutlah mamat/minah ke, budak tu ke, manusia ke, apa ke, jangan nak suka-suka hati jek panggil orang lain babi. Aku rasa ko cakap orang babi, kat akhirat nanati muka ko tu macam babi ! Setiap perbuatan dan percakapan kita ada balasannya.. Mana tahu satu hari ko panggil orang babi tiba-tiba petir sambar ko lepas tu ko bangun dari pengsan, muka ko dah jadi macam babi ! Baru padan muka ko.. Masa tu menangis air mata darah pun tak guna dah..

Jadi, korang semua.. Jangan nak mencarut cakap orang babi ke apa ke.. Ingat sikit, kalau kita tak suka orang kata kat kita, jangan kita kata kat orang benda yang kita tak suka tu.. Sebab kebanyakkan dosa sekarang dapat balasan cepat jek.. Ingat sikit, babi tu haram dan akan kekal haram ! Jangan nak samakan level manusia dengan benda tu !
p/s : kalau rasa nak jadi muka babi, silalah kata benda tu kat orang.. nanti kat akhirat Allah bagi ko muka benda ko cakap tu..

Maaf Sekiranya Entri Hari Ini Kurang Menarik Dan Maaf Juga Sekiranya Ada Terkasar Bahasa Yang digunakan ^_^

13 orang doakan kunci locker berjaya:

ieyza afieyna said...

teruk betul org tu.. die kutuk die la dpt dose..

kim heeruul said...

penah gak tersasul apabila tgh panas..

RinsyaRyc said...

--> susah nak ckp mende beb 1 tu. hihi.. we call here, oing oing..

EyqaLuvender said...

huhuhu...ble tgh bengang...berasap...maen ckp je...adeyhhh~

afzalsukasuki said...

kalau ba*i boleh tak?kira bertapis la jugak.kahkahkah

*akk ko dh suka aku tak?kahkahkah

Ayien Ocaca said...

betul tu...
selain drpada benda alah tu haram...
perkataan tu jugak kasar and xsopan tok di dgr...
huhhhh sgt xmenarik!!!

AcidFlynN Wraith said...

kalau varvi? hahaha aku tengok ada gak orang typing gitu. hahaha

Cik Isabell said...

ciannn ke kata mcm 2...xpatot btoll....

ADILA MOHKTAR II said...

Babi jugak lerrr dapat nama . Haha :D Populer dia . Haha ~

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

biasanya budak2 muda selalu camtu sis tgk.ckp sikit sebut babi.marah sikit sebut babi.masa akak sekolah dulu akak tak suka org camni..

wanda said...

errkk..klu ikutkan nafsu amarah..mcm tu lah jd nye..;)