page kunci locker

Sunday, August 21, 2011

single but not available...

Assalamualaikum

Hai korang semua.. Ramai ke yang baca entri ni? Huh, tak tahulah sebab blog aku dah makin jatuh sekarang ni.. Huhuhuhu.. Tak apa, tu semua lumrah kehidupan seperti tajuk entri ini. Aku nak cerita pasal lumrah kehidupan manusia. Apa yang aku nak cerita? Jom baca bawah ni.

Orang sekarang atau remaja zaman sekarang ni macam malu nak mengaku dorang tu sudah berpunya, kenapa ya? Sebab yang ni aku tak nak ulas, korang boleh pergi blog ABAH aku ni yang dah siap tulis entri tu. Klik ABAH aku ni untuk ke blog kesayangan dia.

~ehsan pak google ~

Yang aku nak ulas ni pasal single but not available macam aku ni hah. Haahahah. Single is good dan tak serabut kepala otak nak fikir pasal cinta. Single buatkan kita free, bebas nak buat apa sahaja. Tapi bila single not available macam mana pula ya?

Hah, ini yang aku sendiri pun tak tahu, aku masih mengkaji dan aku nak share sedikit apa yang aku dah kaji. Bila kita single but not available ni, kita akan sama jek macam orang kapel walaupun kita bebas, free tanpa pasangan cinta tapi kita ada pasangan yang bukan kapel. Orang yang kita sayang, yang setuju tunggu kita bila kita nak mulakan langkah yang lebih jauh dalam perhubungan. Tu pun sebenarnya akan buatkan kita tak bebas. 

Sebab, kita mesti punyalah akan fikirkan si dia tu. Sikit-sikit muncul rasa rindu bila tak contact. Bila ada masalah, kita akan gaduh juga macam orang yang dah kapel jek kan. (aku tak pernah gaduh dengan skandel. Hahahha)

~ ehsan pak google ~

Kiranya macam orang kapel gak la, kita akan takut nak sakitkan hati si dia. Kita akan kurang rapatkan diri dengan perempuan/ lelaki lain sebab tak nak dia cemburu (aku tak macam ni, aku bedal jek), kita akan nak call dia tiap-tiap malam sebab rasa seronok bila cakap dengan dia, rindu bila tak dengar suara dia.

Dah macam orang kapel kan? Baik kapel jek terus, tak payah nak buat macam ni. Buang masa. Hahahaha...

P/S : Moral of the story, single is best. Kaple is trouble. Siapa setuju? Siapa tak setuju? Sila komen pendapat anda. Hehehhe..

Maaf Sekiranya Entri Hari Ini Kurang Menarik Dan Maaf Juga Sekiranya Ada Terkasar Bahasa Yang digunakan ^_^

11 orang doakan kunci locker berjaya:

SNN said...

single is the best policy but sometimes it feel so bored when we dont have anyone 2 love :)

kunci locker said...

@fiezra : hahaha...betul ke kita xde org kita nk syg??mak ayah kita? Allah dan rasul-Nya??kawan2 kita?? kan ada tu kita nak sayang..nak cinta...heheheh

syu said...

sayang diri sendiri:)

adiba ramli said...

i'm in this situation :(

Unknown said...

Single and available: not taken
single but not available: not married yet
couple mengaku single: playboy/playgirl
single mengaku couple: attention seeker..kuat jealous

single mmg best sbb kita free but the time will comes utk kita ada partner..entry kita lebih kurang :)


http://dlangitbiru.blogspot.com/2011/08/syoknya-single.html

kunci locker said...

azurie : yeke??wah...lebih kurang...heheheh...tp sy tak tiru ye..sy tak pnh plak bce entri kamu yg ni,...hehehehhe

Unknown said...

jgn risau..sy x ckp pun awk tiru..kita bloggers kene share semua..

Unknown said...

yang memang xde sape tapi buat2 macam ade?haha
jangan complicate kan hidup.sampai jodoh pasti ada yang melekat..insyaAllah :)

NMH said...

menarik..so bek couple la ek..hmm

Unknown said...

single but not available tu memang la maksudnya you lagi selesa tiada couple dan tak serabut.

tapi statement you pasal tak gaduh dengan skandal tu macam erm...tak matang? dah skandal tu pun takkan nak simpan perasaan lagi mendalam untuk u. buat apa nak kisah sangat kalau u nak gaduh atau tak/u ambil berat about her or not? sebab dia pun comfirm2 akan ada skandal guys yang lain jugak.ntah betul atau tak dia mengaku u skandal dia? jangan sampai you syok sendiri sudahlah bro.

tak payah la main skandal-skandal ni. tak berfaedah. buat apa nak simpan stok skandal ramai-ramai? kalau dah ikhlas suka tanpa niat yang tak baik, silakan tetapi skandal ni emmang merujuk kepada benda yang tak elok.