page kunci locker

Thursday, August 11, 2011

hilang semangat? bacalah dan senyum :)

Assalamualaikum

hari ini aku ingin berkongsi kata-kata hikmah yang aku dapat dalam kelas tadi, kata-kata ini menaikkan semangat aku dan memberi kesedaran kepada aku. Mungkin akan berlaku perkara yang sama pada kalian semua, mungkin tidak. Apa-apa pun baca dahulu, ok. :)

~ senyum macam ini ok ~

ini aku dapat dari pensyarah Pendidikan Negara. Aku tak tahu kata-kata ini dari siapa, jadi tidak tahu nak kredit pada siapa.. bacalah, ok.

today before you say an unkind word
think of someone who can't speak


before you complain about the taste of your food
think of someone who has nothing to eat


before you complain about your husband or wife
think of someone crying out to GOD for a companion


today before you complain about life
think of someone who went too early to heaven


before whining about the distance you drive
think of someone who walks the same distance with their feet


and when you are tired and complain about your job
think of the unemployed, the disabled, and those who wish they had your job


dah baca? hope sangat-sangat kata-kata ini akan berguna untuk menaikkan semangat kalian untuk meneruskan hidup. Jangan sedih-sedih, jangan tension, jangan kuat complain. Ingatlah, ada orang yang lebih memerlukan dan lebih kurang bernasib baik dari kita. Sekian, dengan senyuman. :)

Maaf Sekiranya Entri Hari Ini Kurang Menarik Dan Maaf Juga Sekiranya Ada Terkasar Bahasa Yang digunakan ^_^

10 orang doakan kunci locker berjaya:

Miss Nadya said...

wah...thanks for sharing kunci locker..:)

new entry :: Day 05 - A picture of your favorite memory

AIEN NOT ALIEN said...

kalau kita rasa kita dah cukup susah,

ada lagi yang lebih susah dari kita..

thankz for sharing... ^_^"

SyazwanSarawak said...

muhasabah diri ^_^



jangan ko talk the talk je. hikhik
~peace

Queen F said...

tanx for sharing.. :) sangat setuju dengan kata-kata di atas.. :)

kalau kita rasa susah, kena ingat ada lagi org lagi susah drp kita..

err tapi kalau kita rasa malas, ada lagi org yg malas drp kita, boleh guna ke? hehehe :D kidding :D

cik Beskod said...

nice...
lepas nie boleh lah motivasi diri dgn word2 nie :)

MaiRa QuEeN said...

like bnyak2....suke sngat entry nie..

IFA Athirah said...

kata2 smngt dpt mnaikkn smagt kite kn.. http://www.geekintherainbow.blogspot.com/

akhmal ariff kepal said...

errr. amboi kata kata semangat :)

Cik Ice said...

Cik Ice TERSA...NGAT SUKA dengan kata2 itu..(^_^)

Honeys Hasdi said...

kunci locker kena berterimakaseh kt HH gak taw ! lenguh jari ni tulis tadi.. huhuw...