page kunci locker

Friday, July 22, 2011

tunang orang tanpa disedari !

Assalamualaikum

ok.. harini nak share ilmu la.. heheheh.. kau orang tahu tak kata2 kau orang sangat2 bermakna dan jangan sebarang cakap.. kerana kau orang mungkin telah jadi tunang orang tanpa sedar... tak percaya? percaya atau tidak.. kau orang memang dah jadi tunang orang dengan hanya kata2 jek..

wah.. bestnya.. bertunang dengan hanya kata2 jek.. eh3.. jangan suka sangat.. kau orang tahu tak benda ni tak boleh dibuat main.. pada orang Islam.. kita tahu kan kalau seserang tu dah jadi tunang orang.. kita tak boleh kacau / potong jalan / apa2 jek la yang boleh menimbulkan syak or hubungan dengan perempuan tu..

apa bukti aku cakap macam tu?? ni bukti aku baca dari blog membe aku hafiz'Ilmy rosdey.. tekan nama dia.. aku malas nak ulas panjang.. kau orang kena baca sendiri.. ini penting kerana ini melibatkan diri kau orang sendiri.. bukan main2 ni... ilmu agama ni...

ni aku share sikit ayat dari blog dia.. :
( contohnya apabila seorang lelaki berkata kepada seorang perempuan, " aku ingin menjadikan kamu sebagai isteriku. " 
" kahwin la dengan kita bila-bila, " jawab perempuan tersebut.

maka dari segi hukum syarak, tatkala pihak perempuan itu bersetuju, dia telah menjadi tunang kepada lelaki tersebut; walaupun ia disebut dalam telefon. )

hah.. nak baca lebih lagi?? pergi blog dia.. ilmu berguna ni.. dari sahabat yang baik hati.. hafiz'Ilmy rosdey

renung2kan dan selamat beramal ^_^

p/s : lepas ni jaga percakapan.. jangan pakai cakap jek.. beringat sedikit.. jadi bagi lelaki yang nak melamar perempuan nanti.. sila tanya dulu dia pernah cakap macam ni dekat lelaki lain tak? sekian~~

Maaf Sekiranya Entri Hari Ini Kurang Menarik Dan Maaf Juga Sekiranya Ada Terkasar Bahasa Yang digunakan ^_^

7 orang doakan kunci locker berjaya:

Eyda Syahida said...

tetibe dye cakap sal tunang.. ehemmm! untunglaahhh dalam hati ade taman.. hahah

mr_right said...

tetibe rase nak femes sekejap ! hahaha

najihah sahami said...

yep2..penah baca gak sal ni. huhu....beware ye couplesssss of the year. hehehe

mac said...

ehem2 !!
suda tunang...lol

Ai Liey Naa said...

sya sokong dgn post anda... sbb ustaz kelas sya ada ckp camtu..dan sya pn baru tahu tahun ini..

Syarifah Ashikin said...

akak sokong post ni.. akak pernah dgr pasal ni.. dlm ceramah2 huhuh

Miss Eiza said...

ramainya budak kecik dah btunang.huh....