page kunci locker

Tuesday, July 12, 2011

hijau la pulak, asek kuning jek...

Assalamualaikum

arini aku nak kongsi sikit tenang sesuatu yang sangat2 bernilai dan berharga buat kita semua, Tuhan anugerahkan kepada hamba-Nya yang lemah ini (kita) supaya mampu bertahan dan menikmati syurga dunia...

siapa antara kalian yang boleh senaraikan semua sekali anugerah syurga dunia yang Tuhan beri pada kita semua?? boleh sesiapa? kalau ada yang boleh.. aku nak bagi hadiah... hehehe.. tapi mesti semua sekali anugerah tu disenaraikan secara detail dan terperinci... hehehe...

hah.. gambar bawah ni la apa yang aku nak ceritakan... sesuatu yang sangat menenangkan.. tersenyum bila melihat dan berada di kawasan ini... cantik dan indah... sila usyah..

~ehsan pak google~

~ehsan pak google~

hah.. nampak tak.. cantik tak? heheh.. eh3.. apa? mandai jek.. aku mana ada duit nak belanja korang pi sini.. hahaha... jangan salah faham.. aku bukan nak promote tempat2 ni.. aku bukan nak soh korang pi melancong.. hehe.. aku just nak tunjuk jek kat korang.. hehe.. betapa indahnya ciptaan tuhan ni.. nampak tak hijau jek.. relek jek tengok.. hehehe...
      
aku nak ajak korang buat entri hijau la.. hehe.. nak tak?? tulislah keindahan ciptaan tuhan yang korang nak.. mesti bestkan kita kongsi2 ilmu.. tulis entri selamatkan bumi kita.. hehe.. demi kehijauan..

nampakkan.. betapa indahnya ciptaan tuhan ini.. tapi majoriti manusia sayang tak kat keindahan dan aman yang tuhan dah bagi kat kita? kita manusia ni hanya tahu merosakkan jek.. pernah fikir tak yang kita cuma menumpang jek.. kenapa kita ni kurang ajar sangat.. dah la menumpang tempat tinggal tuhan bagi.. buat kecoh pulak tu.. buat kotor.. buat sesuka hati kita jek.. kalau kat rumah orang tu.. dah lama dah kita kena perambat keluar.. kita kena halau.. hahahha..

jom kita hijaukan balik bumi kita ni.. dah makin panas dah.. jom  la.. aku nak tengok hijau macam ni selalu.. aku nak wariskan anak2 dan cucu aku keindahan bumi ni.. syurga dunia.. aku tak nak la anak2 aku hidup dalam asap.. hidup kat dunia yang kotor.. panas.. kehijauan dah hilang.. marilah kita guna kuasa blogger kita bersuara untuk menjaga keindahan dunia ni.. jangan hanya pandai menaip jek,k.. laksanakan juga.. bersihlah sikit... hahahah

aku nak anak2 aku mandi kat air terjun.. sungai.. pantai.. laut.. yang bersih.. indah.. tak de pencemaran.. hehee.. macam gambar bawah ni.. suci jek air terjun ni.. mesti anak2 kita sukakan.. hehehe...

~ehsan pak google~

~ehsan pak google~

hah.. bersih dan suci.. hehee... jom2 kita indahkan dunia ni.. jom blogger2.. sayang anak2 cucu kita tak?? sayang dunia kita ni? sayang bumi? suka kat kebersihan?? jom kita mulakan menaip demi dunia ini.. tapi jangan sekadar menaip.. lakukan juga.. jangan cakap tak serupa bikin lak ye.. hehehe..

renung2kan dan selamat beramal ^_^

p/s : kita pinjam jek bumi ni.. kalau nak buat pembangunan pun.. jangan sampai mencemarkan ye.. demi anak cucu kita.. demi diri kita juga.. demi nafas segar.. demi udara bersih yang akan kita hirup setiap hari.. renungkan wahai kawan.. sahabat.. teman.. kita berjuang demi MASA DEPAN BUMI.. UNTUK ANAK2 KITA.. ^_^

Maaf Sekiranya Entri Hari Ini Kurang Menarik Dan Maaf Juga Sekiranya Ada Terkasar Bahasa Yang digunakan ^_^

13 orang doakan kunci locker berjaya:

Orang Kampung said...

hijau bumi tuhan.. hihi

Farierahasanz said...

hijau itu tenang. . wahaha *ape ayt aku nie. . hahaa

kunci locker said...

orang kampung : yeah ! betul2...heheh..tu bkn tajuk lagu ke??boleh tuju lagu??hahahha

kunci locker said...

farierahasanz : hahaha..ko mmg suka mrepek...tak pyh tny knp..wakakaka

angah said...

hijau itu bumi tuhan...

Sunah Sakura said...

hijau itu menenangkan... :)

kunci locker said...

sunah sakura : ye btol...sgt2 menenangkan..hehehe

ammboi said...

singgah ler jugak...

Adam Haiqal said...

cuba bygkan suhu di bumi 100 tahun dahulu dgn sekrg?jauh berbeza..tgn2 manusia yang kejam membuatkan bumi dan isinya benci atas perilaku manusia...bygkan,kat umh ni psg kipas num 5 pun msh berpeluh.maleh nk psg aircond..HAHAH

najihah sahami said...

setuju! bumi kita dah terlalu tua untuk terima bangunan yang berat2..sakit bumi tu..ciann.

SyazwanSarawak said...

ingat hijau, ingat daus
cet..! tetiba lak XD