page kunci locker

Sunday, June 5, 2011

kita semua pelaku maksiat yg SETIA !

Assalamualaikum

astagfirullah hal azim.. apa nak jadi dah dunia sekarang ni.. makin banyak kes mengandung luar nikah.. kena tangkap khalwat.. berzina sana sini.. joli sana sini.. buang anak.. rogol.. liwat.. gay.. lesbian.. apa ni?? makin teruk dah dunia sekarang.. menitis air mata bila dengar semua ni.. peh ! dalam hati aku ada taman.. haha.. serius aku cakap.. setiap kali aku baca or dengar.. memang aku akan terkejut, rasa nak menangis dan ada kala dah kuar dah air mata sebab semua bende ni.. aku takut dengan balasan yang akan diterima.. sebab sekarang Allah bagi balasan bukan hanya pada pelaku sahaja.. tengok tsunami.. taufan.. gempa bumi.. gunung berapi.. sana sini ada jek malapetaka dan petanda2 yang bumi dah marah kat kita.. mungkin sekarang bumi ni dah berdoa agar Allah percepatkan kiamat kerana die dah tak sanggup nak terima kita atas dia lagi.. siapa tahu..

kita manusia.. kita tak boleh rasa apa2 yang diluar dari kemampuan kita.. alangkan kita nak pi skola pun.. kalau tumbuh-tumbuhan nampak kita gigih.. haiwan nampak kita.. dorang akan doa kan kita.. 

" Ya Allah, Kau berilah segala ilmu kepada hamba-Mu itu. Kau kasihi dan berilah die kejayaan atas kegigihannya" lebih kurang macam ni lah doa mereka.. yang aku tahu dari ilmu yang aku belajar masa kat sekolah agama.. betul atau salah.. aku tak tahu.. sebab aku hanya nak kongsi ilmu.. dan aku tak pernah dengar mereka berdoa walaupun selalu jek aku dok siram2 pokok sambil bercakap dengan pokok.. aku giler kan.. haha.. tapi aku wat begitu kerana aku tahu.. dorang hamba Allah gak.. dorang tahu apa yang aku cakap.. aku nak berterima kasih kerana mungkin sebab doa dorang dan doa mak aku.. aku jadi apa aku sekarang.. opsss... lari tajuk lak.. hehe.. cowi..

hah.. ye.. tajuk tu.. kita semua memang pelaku maksiat yang setia.. kerana kita bukan nabi yang bersifat maksum.. kita hanya manusia biasa... kita tak kan lari dari melakukan kesalahan dan kesilapan walau sehari pun.. sebab tu kita digalakkan solat taubat setiap hari sebelum tidur.. supaya kita sempat bertaubat sekiranya kita dipanggil semasa tidur..

ye.. aku ngaku aku pun banyak salah.. tapi terus terang.. aku malu.. malu dengan manusia sekarang yang bangga bila melakukan maksiat.. apa tu?? korang nak kata orang.. dorang berzina.. dosa besar.. maksiat sana sini.. korang lari dan jauh dari pelaku zina tu.. tapi.. korang tak kew?? korang pi tengok wayang.. karoke.. pi majlis dinner yang bebas bergaul laki pompuan.. pi shoping jalan ngan awek.. bercerita tentang keburukan orang.. hina orang sana sini.. maki orang ikut suka hati.. tu bukan maksiat kew?? BUKAN MAKSIAT KE?! 

kawan.. sahabat.. renung2kanlah.. aku tahu aku pun tengok wayang.. karoke.. hari2 aku menangis.. hati aku menangis.. sebab dengan apa nak jadi kepada kita semua ni.. apa yang dah jadi dan bakal jadi.. kita manusia.. kita tak berkuasa.. cukup2lah lakukan maksiat.. jom kita ke majlis ilmu pula.. jom kita pi masjid.. jom bangun malam.. aku sendiri pun sedang berusaha.. jangan korang kata aku ni alim.. aku ni macam ustaz.. bajet.. tak.. aku nak ajak korang wat baek.. aku nak kita sama2 melangkah depan dengan pantas kearah Allah.. jalan yang lurus.. kita berjalan kearahnya.. Allah seolah2 berlari kearah kita.. 

kita semua pelaku maksiat yang setia.. percayalah.. kita semua akan dipersoalkan dengan setiap apa yang kita lakukan.. jangan kita menghina.. maki.. mengherdik orang yang melakukan maksiat terang2.. kita nasihatkan.. doa kan mereka.. smoga mereka berubah.. demi masa depan mereka dan kita juga.. kita ada keluarga.. andai kita menghina orang.. tiba2 berlaku kat keluarga kita.. apa perasaan anda kalo orang laen pulak hina anda?? duduklah fikir sejenak..

renung2kan dan selamat beramal (^_^)

p/s : kita semua pelaku maksiat.. bertaubatlah selalu.. jangan mengata dan menghina orang laen.. kerana kita tak tahu masa depan.. apa yang Allah dah sediakan kejutan untuk kita.. dugaan untuk kita.. berhenti menghina orang laen.. ^_^

Maaf Sekiranya Entri Hari Ini Kurang Menarik Dan Maaf Juga Sekiranya Ada Terkasar Bahasa Yang digunakan ^_^

9 orang doakan kunci locker berjaya:

Farierahasanz said...

yup , btol tue . . kite nie pelaku maksiat yg setia . .

kdg2 aku ade jugak terpikir taw , bile laa aku naa benti wat dose nie . .hmm , sedey bile kenang2 balek segala dosa yg aku daa wat . .

sape yg tanak jadi baek kan.?? sume org naa kn nye . .
tp naa jadi baek tue susa , naa jadi jahat tue senang . . =)

tue laa name nye mujahadahtunnafsi . =)
*oke , takat sini jep . kang berjela lagi aku ckp . . huhuu

Milo Ais said...

btol tu bro..pnjg gile post..rajin..smate2 nak nshat kan org rmai..gud job..like this post..:D

PeRmAtA bIrU said...

hurm.. btul tu.. sebab tu la kita kena saling ingat meningati dan nasihat menasihati.. sebab manusia dan insan itu pelupa.. :)

NOOR FATIN said...

bagus post ni. haha jarang weh org buat post ajak org lain buat kebaikan. hehe..

sama2 la kita berubah.. kalau ada bala, semua kena..wuu. tu yg takott

yad'z said...

menuju ke arah kebaikan.. (^_^)

Orang Kampung said...

ya kita mmg mcm tu..
tapi kita boleh brubah mnjadi smakin baik jika kita x ego

teguran yg mmbina lbih baik dri teguran yg mgherdik utk mnjatuhkn air muka org..

MohamadNasiruddinBinAmir said...

alhamduliillah...truskan usaha anda dan istiqamah ye dlm melakukan kebaikn. =)

mun maira..:) said...

kebanyakan mnusia cm 2..kta nk brubah ke arah kebaikan even dri sndiri byk kelemahan..kita x punya kekuatan utk brubah sorg2..so kita nk juga sahabat2 kita sama2 berubah..saling tegur mnegur..algkah baik klu kita sama2 brubah..n dpt ubah plak owg lain..amin..:)

puteritunggal said...

bgosnya....suka post awk nie...mengingati antara satu sma len....keep it up ur gud work...
=)