page kunci locker

Friday, May 20, 2011

~ selamatkan PERSAHABATAN anda ~

Assalamualaikum

hahai.. hari ni aku nak bagi tazkirah kat korang.. hahaha.. korang tengok entri tu.. mesti korang tahu kan apa yang aku nak cakapkan.. hah.. tapi aku nak cakap gak.. haha.. lawak jek aku ni.. sila diam !! hahah..

harini ustaz locker nak bertazkirah tajuk atas tu.. err..bajet ustaz.. ilmu pun tak banyak.. hahahaa.. !! apa yang korang faham tentang PERSAHABATAN yang korang asek dok cakap tu?? apa2?? hah.. kamu.. kenapa terpinga2?? nampak sangat selama ni maen cakap jek tapi tak faham maksud sebenar persahabatan.. errr... sekeh kang.. hahaha...

ok.. diam.. errr... tazkirah ni.. sila hormat.. haha.. ok.. bagi aku lah.. yang aku faham pasal persahabatan ni ialah... errr... ok.. aku pun tak faham.. haha.. jom tengok pak cik google.. hahaha... ops.. apa guna entri ni.. haha

ok2.. serius.. bagi aku lah.. persahabatan ni.. pangkatnya lebih tinggi dari kawan.. sebab kalo korang boleh dapat kawan sampai beribu2 orang.. tak semua tu sahabat.. antara beribu tu mesti adalah dalam bape orang jek yang merupakan sahabat korang.. tapi persahabatan ni rendah sikit dari teman.. teman atas lagi.. ok.. ni bukan teman yang bermaksug awek / pakwe ye.. tapi teman (sahabat) yang jauh lebih rapat dengan korang.. kalo tadi kawan beribu.. sahabat dalam 5orang.. tapi yang merupakan teman hanya seorang dua jek.. hehe..

korang kena faham apa tu maksud sahabat yang sebenar... teman.. dorang tu ialah orang yang terdekat ngan korang.. walaupun kadang2 korang tak dapat jumpa or tak pernah jumpa.. tapi doranglah orang yang paling baek dan care giler kat korang.. pernah korang perasan sesiapa yang macam tu kat korang?? mesti adakan??

sahabat ni rapat ngan ko.. sanggup dengar apa sahaja masalah korang.. korang boleh kongsi macam2 dengan dorang.. tapi dorang simpan untuk dorang jek.. (kalo dorang p dok cite kat semua orang..tu bukan sahabat) korang tak rasa segan menangis depan dorang.. saat suka duka korang.. die sentiasa ada.. die sentiasa beri masa dan ruang untuk korang.. korang marah, maki, hina dorang masa korang ada masalah or marah.. dorang tak kesah pun.. dorang tetap sabar.. korang bagi die gelaran yang kadang2 wat dorag kecil hati pun dorang sabar.. itulah sahabat.. sentiasa berada di mana korang perlukan..

tapi pernah tak korang hargai die ni?? pernah korang pula cuba nak selami hati die macam mana die selami hati korang?? cuba korang dok fikir sejenak.. pernah korang wat sesuatu yang terbaek untuk die?? pernah korang lalui saat2 sukar die bersama?? pernah korang hayati setiap pengorbanan die?? selama korang kekal die.. berapa kali korang ucap terima kasih kat die?? kalo semua ni ada.. dan korang ucap terima kasih banyak kali.. bermakna korang pun merupakan sahabat yang baek..

marilah.. duduk sejenak.. fikirkan.. renungkan pengorbanan sahabat korang untuk korang.. korang boleh balas?? Allah anugerahkan sahabat itu kepada kita bersebab.. Allah tahu setiap apa yang Dia berikan.. kerana Dia sentiasa berikan yang terbaek untuk setiap hamba-Nya.. sayangilah persahabatan korang.. jangan kianati orang yang selama ini berkorban untuk korang hanya kerana sesuatu yang tidak sepatutnya.. selamatkan persahabatan korang dari suara2 syaitan yang sentiasa menghasut dan tutuplah telinga korang dari fitnah2 yang tidak benar tentang sahabat korang (kalo benar jangan lak korang diam diri..hehe)

so.. RENUNG2KAN DAN SELAMAT BERAMAL (^_^)

P/S : sayangi kawan, sahabat dan teman korang selagi masih sempat dan selagi korang mampu :P

Maaf Sekiranya Entri Hari Ini Kurang Menarik Dan Maaf Juga Sekiranya Ada Terkasar Bahasa Yang digunakan ^_^

10 orang doakan kunci locker berjaya:

::Mastura Zakaria:: said...

errrr..kalau artis selalu jawb...kami takde pe2 kami kawan je..hahaha..kawan macam mana la agaknya..

Jiejah Gorjes said...

comel nye ustaz nih

Akeyla Frr . said...

Heee , sweet <3333333

Eyda Syahida said...

u're my SAHABAT. forever. tenz utk selama ni. :)

waN Mohd Salim said...

kunci loker .. hehee

Farierahasanz said...

sahabat tue besar makne nye . .

sebab tue Sahabat2 Rasulullah di gelar SAHABAT.! sebab sahabat tue makne nye sgt mendalam . .

oke , aku syg sahabat2 aku a.k.a teman2 aku . . iwan ~ =P

Ayen... said...

berhati2 dlm memilih sahabat sebab skrg ni ramai sahabat tikam sahabat....

ayie said...

ramai yang boleh jadi kawan tapi tak semua kawan boleh jadi sahabat

sobri yaacob said...

stju... kwan snag ramai,...kwan susah.. pyah nak jmpa.. :)

MaiRa QuEeN said...

sayang kau la kawan...huhuhu