page kunci locker

Wednesday, May 25, 2011

~ cahaya apa tu? UFO ke??! ~

Assalamualaikum


wah.. gambar apa tu?? ufo kew?? haha,.. salahlah korang ni.. haha.. tu gambar tahi bintang la.. hehe.. tahi bintang jatuh.. meh jom wat hajat !! err... sesiapa yang wat hajat tu sengal ( kepada yang beragama Islam ) !! ok.. kenapa aku cakap cam tu.. tahi bintang ni mampu tunaikan hajat korang kew?? tak kan.. so.. jangan.. runtuh iman korang nanti !! grrrrrr....

ok.. sebenarnya aku nak cakap tentang cahaya hari ini.. cahaya ni sangat penting bagi kita.. bagi kita manusia dah semua hidupan untuk hidup.. tahu tak cahaya apa?? meh tengok gambar ni... 

 ~ gambar hiasan ~

nampak2?? cahaya apa tu?? cahaya matahari la.. hehe.. cantik tak?? indahkan.. hah.. sebelum aku cakap pape.. nak tanya korang lah.. korang suka tengok matahari terbenam?? matahari terbit?? mesti sukakan.. kan.. sebab indah jek.. rasa tenang jek bila tengok cahaya yang cantik ni.. bayangkanlah.. dah tak ada matahari lagi.. apa korang rasa?? mesti sejuk jek kan.. tak la korang perlu berpanas2.. dem ! haha..

jawapan tu aku tak nak dengar.. sebab mula2 jek korang akan cakap cam tu kalo korang tak belajarlah.. tak de akal.. kalo korang belajar.. mesti korang akan cakap.. mati lah wey kalo tak de cahaya matahari.. grrrr... hahaha.. sebab apa akan mati?? sebab korang nak makan apa?? semua hidupan dalam dunia ni perlukan cahaya matahari.. kecuali yang Allah dah cipta memang khas tak perlu cahaya matahari.. hehe..

nampak tak indahnya cahaya ni.. hebatnya kuasa Allah.. Die sentiasa bagi yang terbaek untuk hamba-Nya.. Allah cipta matahari bersebab.. semua yang dicipta bersebab.. dah2.. malas lak aku nak ceramah.. haha.. pape pun...

renung2kan dan selamat beramal (^_^)

p/s : hargai ciptaan tuhan kerana apa yang dicipta tu semua berharga.. jangan sia2 kan apa yang telah diberi.. lihatlah keindahan ciptaan-Nya.. jangan musnahkan.. 

Maaf Sekiranya Entri Hari Ini Kurang Menarik Dan Maaf Juga Sekiranya Ada Terkasar Bahasa Yang digunakan ^_^

5 orang doakan kunci locker berjaya:

Myung Dae said...

Betol tu. CAHAYA ini lah yang menerangi dunia dan hidupan. Tanpa penciptaan Matahari oleh yang maha esa. Bagai hidup untuk mati (^_^)

kunci locker said...

myung dae : tol2..setuju..hehe..ap ko mrepek aku tak fhm..haha..gurau2..jgn mrh..huhu..Allah thu yg terbaik utk kita..heheh

t m a said...

cahaya keinsafan,..

waN Mohd Salim said...

cahaya hati dear

http://www.penulissenja.com/2011/05/jam-915-pagi-ini-bulan-akan-mengadap.html

InsyaAllah, jika pada masa ini kita perbanyakkan amalan2 yang soleh dan amalan jariah, Allah SWT akan menerima amalan2 kita.