page kunci locker

Tuesday, October 4, 2011

ko hina agama kami (ISLAM), ko tu macam bagus sangat !

Assalamualaikum

Hai korang, hari ini aku panas gila. aku tahu benda dan isu ni sangat sensitif tapi aku nak tulis juga. Sebab aku sebagai rakyat, manusia dan penganut agama ISLAM ada hak untuk bersuara atas apa yang mereka semua lakukan kepada agama kami iaitu agama ISLAM !!

Sekarang ni aku tengok banyak sangat isu hina agama Islam, kenapa mesti hina agama kami? Apa yang agama kami buat kat korang semua?? Kenapa korang tak hina agama lain? Cuba korang bagi alasan yang munasabah dan boleh diterima akal mengapa korang hina agama Islam tapi agama lain yang bukan agama korang tu, korang tak hina? Cuba bagi sebab dan bukti !!

Aku bagi bukti printscreen ni tanpa tutup nama, sebab dia memang dah over.. !




Dulu mak cik hajah yang errkkk.. Sekarang ni perempuan ni pula.. Alangkan mak cik hajah tu pun orang tak tutup nama dia.. Perlu ke aku tutup nama perempuan ni? Perlu ke aku tapis? Tak perlu aku rasa.. Sebab perempuan ni hina agama aku.. Aku tak pernah hina agama ko, pehal ko nak hina agama aku??! Ko dah tak ada kerja lain ke??

Yang aku pelik, mana pergi pihak berkuasa? Mana? Kenapa tak tutup jek account facebook dia ni?? Kalau hal politik bukan main laju lagi korang kan.. Bukan main cepat jek detect dan tutup.. Siap ambil tindakan lagi, tapi kenapa kalau kes agama macam ni lambat?? Tolonglah jangan biarkan hal ni berlarutan lagi..

Mana pihak berkuasa negara yang perempuan ni duduk? Mana? Pelikkan.. Kami tak hina agama lain, sila jangan hina agama kami. Kami tak buat apa-apa pun kat agama korang.. Kami diam, jangan ingat kami takut, jangan ingat kami boleh ditindas dan dipijak-pijak !

Post yang dibuat, blog yang tulis pasal agama, yang hina agama.. Memang telah penuh dengan makian.. Yang hina agama kami memang nak kena makian ke?? Kawan-kawan seagama dengan ku.. Wahai saudara seISLAM.. Lihat komen bawah ni..


Ok, baca komen tu.. Aku setuju dengan kata-kata dia ni.. Walau teruk mana pun agama lain buat kat kita.. Jangan kita balas dengan kebencian, makian, hinaan dan apa segala macam yang buruk kerana bukan itu apa yang diajarkan kepada kita..

ISLAM tak pernah ajar kita untuk maki hamun orang.. Aku benci baca komen-komen korang kat post dia sebab penuh dengan makian, hinaan, dan macam-macam lagi.. Nabi kita ajar supaya sabar, beri teguran yang baik, jangan keluar perkataan kesat.. Janganlah biar orang bukan ISLAM nampak ISLAM ini teruk.. Tolonglah.. aku penatlah.. Aku nak dorang pandang kita dengan pandangan yang baik.. Dengan cara makian korang, lagilah pandangan dia berubah habis hingga menimbulkan lagi kebencian...

Makian kita tu dosa, kita sepatutnya tegur dengan cara yang baik.. Silalah ambil tindakan bijak.. Report pihak berkuasa ke, apa ke.. Jangan maki, tu satu penghinaan kepada diri sendiri dan agama kita.. 

Kepada orang bukan ISLAM, tolong berhenti.. Kami tak buat apa-apa pun kat agama korang.. Tak boleh ke kita hidup aman walaupun agama kita berbeza? Jangan sebab ini kita saling bermusuhan.. Kalau nak hidup aman, jangan ganggu isu sensitif ini.. nanti macam-macam jadi.. Jangan mulakan peperangan dengan benda-benda ini semua.. Tolonglah !
p/s : jangan bangkitkan isu sensitif kerana ini akan menimbulkan perbalahan dan kekecohan.. Biarlah dunia ni aman tanpa perbalahan, ingatlah anak-anak kecil yang ingin bermain dengan aman, hidup dengan aman.. Ingat ibu-ibu.. Tolonglah... Demi keselesaan bersama...

Maaf Sekiranya Entri Hari Ini Kurang Menarik Dan Maaf Juga Sekiranya Ada Terkasar Bahasa Yang digunakan ^_^

21 orang doakan kunci locker berjaya:

EmanTheHalia said...

akhir zaman sooo terime dengan hati yang sentiasa bersedia. moge kita dalam lindungan NYA..

RinsyaRyc said...

Hurrmmm...
apela dorangni..

mamat said...

nampaknya lagi sekali,revolusi jasmine ni akan bermula

nurul diana said...

perempuan bajet hot , bagus nak cari publisiti murahan , macam tu laa , mmg agak kurg ajar , bolehh murtad derrr

Bilal binti Robah said...

makcik yg cela** tu bukan makian ke?
kau pun maki diorg
macam mana nk jd teladan pd Non-Muslim terutamanya

takperlu buat serang balas maki2
just cool
rileks
cuba dekati mereka dan nasihat
ada berann?

Anonymous said...

mmg aku stju marah pada org yg hina ISLAM..dan komen tu "jgn maki balek org tu, sebb islam tak ajar mcm tu" tp kau pun maki blogger lain..same je..

Hishyamuddin said...

ya ALLAH, ape nak jadi ni.. kenapa nak kutuk sgt agama kita..huhu

Maya Lisa said...

sabar tu memang ye. tapi sabar tak bermaksud kite buat derk. memang orang kapir tengok kite, lagi dipijak pijak sebab bodoh tak buat ape.


tak yah tanye kenape dah... kite sepatutnye memang dah tahu benda ni akan jadi.

cube kite, dalami agama mereka dan tanya mengenai ape yang mereka tahu tentang agama sendiri. sebelum dalami agama orang lain, dah tentu iman ni kene kuat.

mereka memaki, kerana merek fikir mereka tahu ape yang dicakapkan. sedangkan tak tahu langsung. kite yang kene terangkan agar mereka tahu, dan mereka malu. kerana mereka bodoh tak tahu ape yang mereka cakap kan.

geram pulak tengok orang lain main agama sendiri.

Maya Lisa said...

geram kat kafir tu... bukan kunci loker. tamo salah faham ye ^___^

EyqaLuvender said...

aish...ini olang mmg kuang ajar lorh...ta rety jge sensitiviti msyrkt lgsg~

En. Hamdi said...

blum lg fitnah dajal...

afzalsukasuki said...

dorang tau dorang boleh bergerak bebas tanpa ada undang2 yg akan mengambil tindakan ke atas apa yg dorang lakukan.dorang tau sekuat mana orang menghentam..seramia itu yang akan menyokong dorang. Apa lagi yang mampu kita buat?1,2 dan 3 kali dorang masih sama..zaman rasul dan para sahabat dulu kasi perang je!!

yad'z said...

dah lama dah kisah pasal die ni.. ade yang cakap die ade sejarah buruk dengan orang islam. sebab tu dia jadi macam ni. tapi wallahualam...

fierul said...

dunia makin hampir dengan kiamat .. akhir zaman cmni la . org tu tindas org ni tindas . ckup la org kat luar sna mema nk tgk kita sesama agama islam berselisih fhm , bgaduh ..jgn la kita makin mrengangkan hbgan sesama agama nie . bsatu teguh bcerai roboh ...

tyka chou said...

ade sebab kenape Allah masih biar kan mereke ni hidup. Allah maha bijaksana, suatu hari nanti mereke akan terime jugak padahnye,

Lynn said...

setuju dgn yang komen tu..tapi yang sgt pelik bila ramai yang dok marah dia takde pulak dia reply kan..nampaklah yang dia sengaja nak ajak kita buat dosa duk ngutuk dia..ishk3..

era kecik said...

err.. macam-macam perkara yang berlaku.. habis satu, satu... memang era bengang arr mase tengok gambar2 yang direviuw oleh kunci loker.. tak habis2 nak hina orang islam , grrr!!

Ayien Ocaca said...

isu facebook-er indon ni melampau...
tak leh ke report or somrthing??
tkut ade muslim yang terpengaruh je

sis92 said...

jgn cpat melatah..
ambil pngajaran dr sudut positif

Nyamuk Terbang said...

again??
dlu dia nie dh ad dh

Ana Syahida Teridi said...

dnia dah akhr zman, mcm2 blh brlaku... doa2, dia b'ubah la...