page kunci locker

Saturday, August 20, 2011

perempuan gila talak???

Assalamualaikum

hai kawan-kawan pembaca yang setia, hehehe. Hari ini aku nak share something best dengan kau orang. Benar ke perempuan gila talak? GILA TALAK? Selalu aku dengar laki jek gila talak sebab dia talakkan bini dia lepas tu dia gila nak minta rujuk balik dengan bini dia lepas tu gaduh lagi dan jatuh talak lagi. Tak pun laki tu jatuhkan talak tiga terus lepas tu terus gila nak rujuk balik tak boleh. Hahahahah...

Oh ya, kepada sesiapa yang tak tahu apa tu talak. Talak adalah lafaz cerai dari suami kepada isterinya yang sah. 'Isteri' yang tak sah tak boleh ditalakkan ya. Boleh diputuskan hubungan jek. Hahahaha..

Pelik hari ni perempuan gila talak?? Biar benar? Mungkin sebab ni Allah TAK bagi perempuan pegang kuasa talak sebab mudah sangat dia jatuhkan talak.  Asal gaduh sikit jek jatuh talak. Tak percaya? Meh tengok gambar bawah ni.

~ klik untuk lebih jelas ~

hah, nampak tak? Ini adalah komen antara aku dengan seorang perempuan semasa kitaorang komen dalam sebuah group. Abaikan Profile Picture yang sama tu sebab nak merdeka jadi ramai yang pakai Profile Picture yang sama. Heheheh... Awek ini tiba-tiba post tanya aku rindu dia ke tak, apa lagi. Aku cakap tak la. Wakakakaka.. Then dia terus jatuhkan talak. Gila la kan dia jatuhkan talak sampai 20 ! Setahu aku talak ada sampai 3 jek. Talak 4 tak pakai. Wakakakak..

Sungguh dasat wanita ini. Dia dengan mudahnya jatuhkan talak. Hahahaha.. Gambar print screen diatas hanyalah sebagai contoh sahaja ya. Bukan betul-betul.. Hehehe..

Ya, sebab inilah Allah tak bagi perempuan pegang kuasa talak sebab perempuan ni kuat emosi, mereka tidak mampu nak kawal emosi mereka. Betul tak wanita sekalian? Hanya kamu wanita yang lebih tahu. Hehehe.. Dan perempuan pun tak boleh pegang kuasa besar seperti Perdana Menteri, Pengarah dan sebagainya tetapi sekarang perempuan dah pegang pun semua jawatan tinggi tu. Apa dah jadi kat lelaki ni? Pemalas, wahahahah.. Aku ngata diri aku juga.

Jadi adakah benar perempuan GILA TALAK? Anda jawab sendiri diruangan komen ya. Apakah komen anda wahai kaun hawa? Dan apa komen anda wahai kaum Adam sekiranya perempuan diberikan kuasa talak? Bagaimana dengan isu rumah tangga kelak? Silakan beri pendapat.. Hehehe...

P/S : Lelaki memang penyabar, Allah bagi akal 9 untuk lelaki agar dapat kawal emosi mereka semasa marah, jadi memang patut Allah bagi kuasa talak pada lelaki sebab lelaki masih boleh berfikir semasa mereka marah berbanding perempuan. Walaupun lelaki ni sabar, jangan korang cuba cabar wahai wanita kalau korang tak nak jadi janda sebab kena cerai. hahahhaha...

Maaf Sekiranya Entri Hari Ini Kurang Menarik Dan Maaf Juga Sekiranya Ada Terkasar Bahasa Yang digunakan ^_^

17 orang doakan kunci locker berjaya:

tieka said...

hahhaha..mcm kenal je PS tu..wakakaka..

Unknown said...

naseb baik la kan..klu tak ramai suami jd duda dlm dunia nie

kunci locker said...

tieka : hahaha...akak pun ad like la..mst la knl..hahah

kunci locker said...

khairul : tahu xpe..ncb baek la...heehehh

The Party Paradise said...

sape suh xrindu..kan dah kene talak..hahah sian kamu ;)


jom join contest.Giveaway RM100++

http://hidupmacamsusu.blogspot.com/2011/08/jom-join-contest-restaurant-review.html

Farrah yong said...

weyhhh . mcm aku kenal je minah tuuuu ?????

afzalsukasuki said...

haah laki panjang akal dari lidah :) nak buat benda fikir masak2 dulu :)

kunci locker said...

farrah yong : diam2 sudah...hahahah...ko knl kot..hahaha

Miss Butterfly said...

hahaha kenal sape dye tuh..

kunci locker said...

aku afzal : setuju..laki pnjg akal..heheh...kalo lah kuasa talak kt perempuan..jawabny semua laki tak kawin sbb takut kne cerai..hahaha

kunci locker said...

eyda syahida : knl dah la..diam2...heheh..kesian dia punya post jd mangsa..wakakaka

tnZackJ said...

aku sbg lelaki ni takut nak sebut pasal talak2 ni...

tiefazatie said...

isk,scary je..tue kuasa talak kat lelaki kan..

Anonymous said...

tapi tak semua lelaku penyabar.. -.-

Anonymous said...

*lelaki

Heziqa Yoo said...

cheese!kohajo kau..ngadu kat abang aku..muahahaha..
dah lah taknak backlink

kunci locker said...

heziqa yoo : sat g aku bcklink semua org ckp ko giler talak...wakkakakaka